Şirketler İçin Başarıya Giden Yol Sosyal Mecralardan Geçiyor

Sosyal Medyayı İyi Kullanan Kazanıyor

Bu noktada şirketlerin kullanacakları sosyal medya platformları üzerinde uyguladıkları politikalar ve yarattıkları kampanyalardan birkaç örnek vermekte fayda var. Dünyanın en önemli fast food zincirlerinden birine olan Mc Donald’sın sosyal medya üzerinde çizdiği profil incelenmeye değer. Hali hazırda 41 milyon takipçiye sahip Mc Donald’s Facebook hesabı, şirketlerin sosyal medya platformları üzerindeki kimliklerini oluştururken dikkate almaları gereken bir yapıya sahip.

Ziyaretçileri ve takipçileri, Facebook hesabında gezmeye başladıkları andan itibaren oldukça sade bir tasarımla hazırlanan kapak fotoğrafıyla karşılayan Mc Donald’s, sayfa üzerinde kullanılan renkler ve görseller arasında oldukça iyi bir uyum yakalamış. Sayfanın kategorisinden, açıklamaya kadar ziyaretçileri her anlamda bilgilendirebilen ve sayfa içerisinde kaybolma riskini en aza indiren şirket, kendi yapısına uygun olan Facebook uygulamalarıyla sayfanın içeriğini oldukça zengin bir hale getirmeyi başarmış.

Sayfada yapılan paylaşımlara baktığımızda, genel olarak müşterilerin Mc Donald’s ürünlerine karşı olan talepleri ya da şikayetlerinin hızlı bir şekilde karşılandığını görebiliyoruz. Müşteri geri dönüşlerini hızlı bir şekilde karşılayarak, müşteri memnuniyetini ön plana çıkaran şirket, sayfada kullanıcıların tepkilerine göre yapacağı paylaşımları şekillendirerek, sosyal medya platformunu kurumsal kimliğine sorunsuz bir şekilde eklemeyi başarıyor.

Bir diğer başarılı sosyal medya kampanyası ise Bosch Türkiye’den geldi. Bosch Türkiye Facebook sayfasında hayata geçen “5 Dakika Staj” uygulaması ile milyonlarca kullanıcıya ulaşılırken, 10 bin ziyaretçi Facebook sayfasının yeni bir üyesi oldu.  Bosch Türkiye’nin şu an için aktif olmadığı Twitter kanalı üzerinden ise 20 bini aşkın kullanıcıya erişen uygulama sonucunda Bosch’a gelen  aktif staj başvuruları yüzde 600 arttı. Bu durum doğru kampanyayı, doğru hedef kitleyle buluşturmanın önemini bir kez daha ortaya koyuyor.

Üniversite öğrencilerinin Bosch Türkiye Facebook sayfası üzerinden Bosch’ta diledikleri yönetici ile 5 dakika boyunca görüşerek, merak ettikleri konular hakkında bilgi edinmesi amaçlayan programda, ilk haftada 500’ün üzerinde öğrenci ile görüşüldü. Yoğun ilgi nedeniyle, süresi bir hafta daha uzatılan program sonucu, yaklaşık 1000’in üzerinde öğrenci, Bosch’ta çalışmanın nasıl bir tecrübe olduğu hakkında bilgi edindi. Uygumalanın sonucunda üniversite öğrenciler, kurumsal yapısı sağlam bir şirkette çalışmanın nasıl olacağı konusunda fikir sahibi olurlarken Bosch, sosyal medya üzerinde gerçekleştirdiği başarılı kampanya ile tanınırlığını artırmayı başardı.

sosyal medya

Sosyal Takımlar ve Sosyal Stratejiler Dönemi

2012 yılında Google tarafından satın alınan Facebook’un en önemli sosyal pazarlama ajansı Wildfire, geçtiğimiz Ocak ayında şirketlerin sosyal stratejileri, takımları, politikaları ve bu alandaki bütçelerini inceleyen bir araştırma yayınladı. Rapora göre şirketler, şirketlerin sosyal medya departmanlarında çalışan kişiler, “sosyal takım” kavramı adı altında ele alırken, şirketlerin üzde 27’sinin sosyal takımlarında 50’den fazla çalışanın yer aldığı belirtiliyor. Şirketlerin ölçeklerine göre değişkenlik gösteren bu rakam, şirketlerin ölçekleri büyüdükçe artış gösteriyor.

Şirketlerin sosyal stratejilerine değinen rapor, pazarlama departmanlarının şirketlerin sosal medya yönetimlerini yürüttüğünü ortaya koyuyor. Pazarlama departmanları yüzde 87.5 oranında sosyal medya stratejilerinin merkezinde yer alırken, halkla ilişkiler departmanı yüzde 66.5 oranıyla pazarlama departmanını takip ediyor.

Sosyal strateji konusunu biraz derinleştirirsek, perakende şirketlerinin yüzde 98’inde halkla ilişkiler ve pazarlama departmanlarının şirketin sosyal medya stratejilerini belirlerken ortak karar veridiğini görüyoruz., Teknoloji şirketlerinin yüzde 48’inde satış departmanlarının sosyal stratejiye sonradan dahil olması dikkat çekici bir ayrıntı olarak göze çarparken, şirketlerin yarısının sosyal yönetimi hem ajans hem de kendi çalışanıyla devam ettirdiğini görüyoruz.

Şirketlerin sosyal medya stratejilerini belirlemelerinin ardından ortaya “ne kadar bütçe” ayrılacağı sorunu çıkıyor. Şirketler, sosyal medya kampanyalarının başarılarını görerek, bu alandaki bütçelerini artırmaya gittiği görülüyor. Doğru stratejiyi belirleyip, bu doğrultuda bütçelerini oluşturan şirketler, işinin ehli sosyal medya takımları ve dijital ajanslarının yardımıyla kendi sosyal medya kimliklerini rahatlıkla oluşturabiliyorlar.

Sosyal Medya KOBİ’ler İçin Olmazsa Olmaz!

Kurumsal sosyal platform LinkedIn’in yaptığı araştırma, özellikle küçük ve orta ölçekli şirketler için sosyal medya kullanımının ne denli önemli olduğunu ortaya koyuyor. Araştırmaya göre küçük ve orta ölçekli şirketlerin yüzde 81’i sosyal medya kanallarını kullanıyor. Bunların arasından sosyal medyayı bir pazarlama aracı olarak kullanan şirketlerin oranı ise yüzde 94’ü buluyor. Sosyal medyayı aktif olarak kullanan şirketlerin yüzde 91’i sosyal medyanın marka bilinirliliğini artırdığını söylerken, yüzde 82’si ise yeni müşteri adaylarını bulmada sosyal medyanın kendilerine yardım ettiğini belirtiyor.

Sosyal medya pazarlaması sayesinde büyümelerini büyük ölçüde artıran küçük ve orta ölçekli şirketlerin üçte biri, sosyal medya bütçelerini artırma yoluna gidiyor. Yani sosyal medyadaki potansiyelin farkına varan bu şirketler, sosyal medya pazarlamasına yatırım yapmaktan çekinmiyorlar.

Bu noktada dijitalleşmeden kaçmayan KOBİ’ler için sosyal medya platformları, düşük maliyetleri ve sundukları verim ile, fiyat-performans dengesini oldukça sağlam bir şekilde kurmayı başarıyor. Sosyal mecralar üzerinde uygulayacakları kampanyalar ve eğer mümkünse dijital ajanslardan alınacak destek ile birlikte müşterileriyle daha sağlam bir bağ krumayı başaran KOBİ’lerin işletmelerini sağlıklı bir şekilde büyütebildiklerini görüyoruz.

Pages: 1 2

Leave a Reply

Your email address will not be published.