Şirketler İçin Başarıya Giden Yol Sosyal Mecralardan Geçiyor

Sosyal medyanın dünya genelindeki kullanımı giderek yaygınlaşırken, şirketler de bu akıma karşı boş durmuyorlar. Müşterilerine ve hedef kitlelerine sosyal medya araçları ile ulaşmak isteyen şirketler, yarattıkları reklam kampanyaları, uyguladıkları sosyal medya politikaları ve doğru bir zamanlama ile bu amaçlarını gerçekleştirebiliyorlar. 

Şirketler, hedef kitlelerinin sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullanması ve özellikle mobil cihazların yaygınlaşmasıyla birlikte her an ulaşılabilir konumda olması sebebiyle, şirket politikalarında değişime gidiyorlar. Sosyal medya büyük bir atılım yapmaya başlayan şirketler, hedef kitlelerine ve müşterilerine ulaşabilmek adına ajanslar ve uzmanlarla çalışmaya başladılar.

Kendi yapılarına uygun reklam politikalarını belirleyen ve işinin ehli “sosyal medya ajansları” ile çalışan şirketler, sosyal mecralarda istediklerine çok daha rahat ulaşabiliyorlar. Bunun aksine sosyal medya hesaplarını bilinçsizce kullanan ya da uzmanlardan yardım almayan şirketler, bu alandan beklediklerini elde edemedikleri gibi, rakiplerinin de gerisinde kalıyorlar.

sosyal medya

Marka-müşteri ilişkisinden yeni dönem başlıyor

Mobil cihazlar ve sosyal medya kullanımı, müşteriler ve markalar arasındaki iletişimi de kökünden değiştirmeye başladı. Müşteriler, şikayetlerine ve taleplerine hızlı şekilde geri dönülmesine büyük önem verirken, yaşadıkları sorunların kısa sürede çözülmesini talep ediyorlar. Müşterilerden gelen taleplerin hızla değişmesi karşısında harekete geçen şirketler, sosyal medya hesapları üzerinden müşterileriyle neredeyse “anlık” olarak iletişime geçerlerken, bu yapıyı oturtabilen markalar ve şirketler, müşteri portföylerini hızlı bir şekidle artırabiliyorlar.

Bu noktada şirketlerin önünde önemli bir soru işareti beliriyor. Sayıları gittikçe artan sosyal mecraların artık sadece Facebook ve Twitter gibi büyük oyuncularla sınırlı olmaması ve kullanıcıların birden fazla sosyal medya hesabına sahip olması, şirketi seçim yaparken epeyce zorluyor. Hedef kitlesini iyi tespit eden ve ona uygun bir sosyal medya platformu kullanan şirketler etkinliklerini artırmayı başarabiliyorlar.

Bu noktada doğru sosyal medya hesabının keşfedilmesi ve daha sonraki süreçte müşterilerle kurulacak iletişim konusunda dijital ajanslardan yardım alarak rakiplerinden bir adım öne geçebilecek markalar, bilinçsiz bir şekilde hareket etmeleri durumunda telafisi mümkün olmayan durumlarla karşı karşıya kalabilirler.

Başarıya giden yol doğru platformu belirlemekten geçiyor

Markaların hangi sosyal mecrada yer alacağını belirlemesi, o markanın dijital stratejisi için anahtar bir role sahip. Sosyal medya siteleri çoğunlukla birbirinden kalın çizgilerle ayrılırken, bu sitelerde yer alan markalar da mecradan mecraya farklı yöntemler uygulayarak hedef kitlelerine ulaşmaya gayret ediyorlar. Müşterileriyle anlık iletişim kurmak isteyen markalar ve şirketler, Facebook’u daha fazla tercih ederken, Facebook günümüzde birçok şirketin kurumsal kimliğinin bir parçası haline geldi. Uygulama içi satın alma modelleri ve reklamlar, kullanıcı odaklı yapısı ve markalara sunduğı avantajlarla şirketler için olmazsa olmaz bir hale gelen Facebook, sosyal medya konusunda şirketlerin ilk tercihi konumunda.

Dünyada en aktif şekilde kullanılan platformlardan olan Twitter, markaların bu konudaki ikinci tercihi olarak göze çarpıyor. Müşterileriyle hızlı bir şekilde iletişim kurmak ve talepleri karşılama konusunda birçok şirketin imdadın yetişen Twitter, son dönemde geliştirdiği yeni reklam modelleri ve “marka dostu” uygulamalarıyla, hedef kitlelerine ulaşmayı amaçlayan birçok şirketin tercihi konumunda.

Her ne kadar ülkemizde çok fazla benimsenmese de, Pinterest’i de ayrı bir noktaya koymak gerekiyor. Birçok perakende şirketinin ve tekstil sektöründen oyuncuların, müşterilerine ulaşmak amacıyla kullandıkları Pinterest, görselliği ön plana çıkaran yapısıyla markalar için sanal vitrin görevi görüyor. Bu bakımdan, ürünlerini daha farklı bir platform üzerinden müşterilerine tanıtmak isteyen markalar için Pinterest’in es geçilmemesi gereken bir platform olduğunu belirtmek gerekiyor.

Pages: 1 2

Leave a Reply

Your email address will not be published.