Kurumsal Yazılımlardan En Çok Hangi Firmalar Gelir Elde Ediyor?

Kurumsal IT pazarı, ilgili tüm firmaların iştahını kabartan bir pazar olmayı uzun yıllardır sürdürüyor. Peki bu pazara hükmeden ve en çok kullanılan yazılımlar ile beraber, firmalarına en çok gelir getiren yazılımlar hangileri? 2 senelik verilerle, en çok kullanılan yazılımları sizler için araştırdık.

Dünyada kullanıcıların trendlerinin hızlı bir şekilde değişmesiyle beraber, analizlerin önemini daha da artırdı. Kullanıcıların eğilimlerini ve tercihlerini ortaya çıkaran analizler, her yıl 4 kez çeyrek bazında ya da yıl bazında karşımıza çıkıyor. Bazı platformlar her ay kendi rakamlarını analiz olarak da sunabiliyorlar.

Örneğin Google, Android işletim sisteminin hangi sürümlerinin ne kadar kullanıldığını, her ay açıklıyor. Bunu da yazılım geliştiricileri, cihaz üreticileri ve bilgi almak isteyen kullanıcılar ve basın için hazırlıyor. Google bu bilgileri paylaşmasa, uygulama hazırlayanların hangi işletim sistemi sürümünün, ne kadar kullanıldığını göremeyecekler ve hatalı bir strateji izleyebilme ihtimalleri artacak. Kısacası günümüzde hem son kullanıcı hem de kurumsal tarafta yapılan analizleri doğru okumak oldukça önemli. Bu yüzden analizlerin de önemi ciddi anlamda artmış durumda.

yazılım

En ünlü analiz firmalarından Gartner, 2014 yılının 2. çeyreğinde açıkladığı rakamlarla; kurumsal pazarda, hangi markanın yazılımının ne kadar kullanıldığını ortaya çıkartıyor. Bu tabloyu oluşturan yazılımların da neler olduğu tek tek açıklanıyor. Analiz sadece bunları kapsamıyor. 2012 yılı ile 2013 yılı verilerinin karşılaştırmasını da bulabiliyorsunuz. Bu da 2014’ün geri kalan kısımlarında izlenecek yolları ön görme açısından oldukça hayati.

Kurumsal Yazılımlarda En Çok Kazanan 10 Şirket

Gartner’ın ve Salesforce’un hazırladığı global verilere baktığımızda, kurumsal pazarda ciddi gelir elde eden firmaların, gelir oranlarına baktığımızda bulutun tek başına rakipsiz bir oranı bulunmuyor. Fakat 2012’den, 2013’e gelirleri artıran etmenlerin en önemlileri ise bulut teknolojileri. Ayrıca sunulan yeni tüm hizmetlerin de bir açıdan bulutla entegre olduğunu da görüyoruz. O yüzden artık bulut tarafı güçsüz olan bir pazar lideri, 2014 ile beraber görebileceğimizi sanmıyorum. Bu yüzden firmalar daha çok buluta yatırım yapar pozisyona geldiler.

2013 yılında büyüyen kurumsal yazılım pazarı, analizlere göre 4.8 oranında büyüdü. Toplamda 388.5 milyar dolarlık büyüklüğe sahip pazar, tüm sektörün devlerinin iştahını kabartmaya yetiyor da artıyor.

Global pazarın en çok kazananı konumundaki Microsoft’un rakamlarına baktığımızda da, bu büyümeye benzer rakamların yaşandığını görüyoruz.

Pages: 1 2 3

Leave a Reply

Your email address will not be published.