İş Süreçlerini Yönetmek

Ekonomik iyileşmenin formülü, iş süreçlerini iyi yönetmek . Fakat milletçe iş süreçleri yönetimiyle ilgili ciddi sıkıntılarımızın olduğu gün gibi ortada. Sanırım bir yerlerde hata var?

Aslında iş süreçleri yönetimi ve buna benzer yaklaşımlar, şirketlerin yatırımdan kaçtığı, her zaman daha fazla kaynak bulduklarında hayata geçirmeye çalıştığı yatırımlar olarak göze çarpıyor. Kurum her ne kadar büyük hacimlere ya da üretime sahip olursa olsun, “patron şirketi” kabuğunu kıramadığı sürece olduğu yerde sayıyor. Bu tanımlamayı “kaba genelleme” olarak görseniz de, ülkemizdeki iş yapış tarzına örnek olarak en iyi tanımlama diyebiliriz. Doğru ve emin adımlarla büyümeyi hedefleyen şirketler önce CEO ve CIO’ları görevlendirirler ardından onların getirdiği tüm projeleri “pahalı” veya “şimdi değil” gerekçeleriyle ellerinin tersiyle iterler. Tek gerekçeleri “yatırımın geri dönüş süresinin uzun olmasıdır”.

Patron şirketi ve geleneksel yönetim tarzlarıyla yürümeye çalışan şirketlerde, yetkisiz yetkililer, zamansız ve anlamsız yatırımlar, çıldırtan şirket içi bürokrasi ve gereksiz aktivitelerle haşır-neşir olan insan kaynakları departmanı, iş süreçlerinin beline baltayı vurmakla kalmıyor, aynı zamanda üretime de ciddi zarar veriyor. Bu sayede işler şirket içinde bir labirentte dönüp dolaşıyor. Kendi pazarlarında sivrilen şirketlerde, CIO’nun ya da CEO’nun öngördüğü projelerden ve yatırımlardan çok, o yılın trendi olan ve süslü isimlere sahip yatırımlar göze çarpıyor. Çünkü CEO veya CIO yönetime fikirlerini satamaz. Daha da acısı, birçok büyük şirket CEO ve CIO kavramına sıcak bakmaz.

Software AG tarafından yaptırılan anket, standartların altında kalan iş süreçlerinin ekonomik iyileşmeyi geciktirdiğini ortaya çıkarıyor. Şirketlerin üçte ikisinden fazlası, süreçleri yönetemedikleri için çıkmaza giriyor. İş süreçleri mükemmelliği, şirketler ve ekonomi için verimlilik artışı vaat ediyor.

Software AG, iş süreçleri mükemmelliği yaklaşımının, şirketlerin ekonomik büyüme kaydetmesine yardımcı olacağını açıklıyor. Software AG tarafından İngiltere’de 100’ü aşkın BT (Bilgi Teknolojileri) direktörünün katılımıyla yaptırılan bir araştırmaya göre, işletmelerin operasyonlarında, zaman ve para kaybına yol açan düşük kaliteli süreçler nedeniyle aksaklıklar yaşanıyor.

BT karar vericilerinin yüzde 75’i, standartların altında kalan bu süreçleri sürdürmenin idareyi de güçleştirdiğini söylüyor. Bulgular, işletmelerin resesyonla savaşmak ve ekonomik krizden çıkmak için değişmek zorunda olduğunu gösteriyor. Ankete katılanların yüzde 82’den fazlası, maliyetlerini azaltmak ve esnek bir altyapıya geçmek amacıyla iş süreçlerini geçen yıl içinde değiştirenlerden oluşuyor.
Aralık 2009’da yapılan Software AG anketine yanıt verenlerin yüzde 65’i, süreçlerinin büyük bir bölümünün pozitif iş sonuçları elde edilebilecek biçimde iyileştirilebileceğini söylüyor. Yüzde 69’luk bir kesim ise mevcut ürünleri iyileştirmenin ve rekabet gücünü korumanın en önemli ihtiyaç olduğunu belirtiyor.

Leave a Reply

Your email address will not be published.