ERPA İletişim Ülke Ekonomisine 1.5 Milyon Dolar Katkı Sağlıyor

1995 yılında küçük bir teknik servis olarak sektördeki yerini alan ve Türkiye’nin ilk ‘marka bağımsız teknik servisi’ olan ERPA , 5 kişilik bir ekiple başladığı yolculuğuna 60 kişi olarak devam ediyor.

Alanında deneyimli ve sertifikalı ekibiyle yılda 20.000 adet monitör, yazıcı, dizüstü bilgisayar, kesintisiz güç kaynağı ve projeksiyon cihazının bakım ve onarımını yapan ERPA; aynı zamanda TOCHI markası ile yılda 5.000 adet endüstriyel monitör, 50.000’den fazla dizüstü bilgisayar bataryası ve 200.000’den fazla dizüstü bilgisayar adaptörünü pazara sunuyor…

ERPA Genel Müdürü Nihat Erdal, sözlerine yaptıkları çalışmalarla ülke ekonomisine yılda yaklaşık 1,5 milyon dolar katkı sağlıyor olmaktan gurur duyduklarını belirterek başlıyor:

“Başta dizüstü bilgisayarlar olmak üzere bakım-onarımını yaptığımız tüm ürünleri yeniden kullanıma kazandırıyoruz. Bu çalışmalarımızı pazar rakamlarıyla birleştirerek açıklamak istiyorum:

Bir dizüstü bilgisayarın yaklaşık kullanım ömrü 3-5 yıldır ve son 3 yılın diz üstü bilgisayar satış adetleri yaklaşık 6 milyondur. Bu rakamlarla 5 yılı baz aldığımızda, yaklaşık 10 milyon dizüstü bilgisayar kullanılmaktadır. Garantisi bitmiş dizüstü bilgisayar sayısı ise 6 milyondur. Pazara ait bu rakamlara baktığımızda, yaptığımız bakım ve onarım çalışmalarıyla, aslında çok da ucuz olmayan bu cihazların daha uzun süre kullanılmasını sağlıyor; sadece son kullanıcı ve kurumlara değer katmakla kalmayıp ülke ekonomimize de çok ciddi bir katkı sağlıyoruz.”

17 yıl önce başladıkları çalışmalarına, giderek büyüyen bir ekip ve hedeflerle devam ediyor olmaktan büyük mutluluk duyduklarını vurgulayan Nihat Erdal; 2012 sonuna kadar monitör üretimini %20 artırırken; teknik servis ve ürün tedariği konusunda hayata geçirecekleri farklı projelerle 81 ilde ürün ve hizmet sunmayı hedeflediklerini ve Türkiye’nin en önemli teknoloji şirketleri arasında yer almak istediklerini belirtiyor:
“ERPA, sektördeki yerini 5 kişilik küçük bir ekiple 1995 yılında aldı. İlerleyen zamanla birlikte, kurumlara sunduğumuz kaliteli hizmet ve sağladığımız müşteri memnuniyetiyle, alanının en başarılı şirketi olarak konumlandırıldık. Kuruluşumuzdan bu yana kendimize hep fark yaratmak üzere yenilikçi hedefler koyduk ve bugüne kadar da bu hedeflerimizi gerçekleştirdik.

Türkiye’nin ilk marka bağımsız teknik servisi olan ERPA, kurumlara bakım ve onarım için cihazlarını kapılarından alarak yine kapılarına kadar teslim hizmetini veren ilk şirket oldu. Buna ek olarak; arıza tespiti için hiçbir ücret talep etmeyen ilk teknik servis olma ayrıcalığına da sahibiz. Çünkü, bizim için yaptığımız işin kalitesi kadar; müşteri memnuniyetini en üst seviylere taşımak da büyük bir öneme sahip.”

Nihat Erdal, teknik servis olarak başladıkları çalışmalara ilerleyen zamanla birlikte yerli bir üretici olarak devam ettiklerini söylüyor ve kendi markalarını taşıyan ürünlerle ilgili şu bilgileri veriyor:

“Yılların kazandırdığı deneyim ve teknik bilgi birikimi kendi markamızla ürünler üretmemize bir temel oluşturdu. Şu anda yılda ortalama 5 bin endüstriyel monitör üretirken; 200 farklı çeşitte dizüstü bilgisayar bataryası ve 50 farklı çeşit adaptörü kendi markamızla üretiyor; garanti kapsamında tüketicilerimizle buluşturuyoruz.”

Endüstriyel monitör üretimiyle başta yerel yönetimler olmak üzere, sağlık, üretim, bankacılık-finans, ulaşım, enerji ve reklam sektörü gibi monitörlerin kullanıldığı tüm alan ve sektörlerde varlık gösterdiklerini söyleyen Erdal, üretimleriyle bu projelerdeki ihtiyaçları kaliteden ödün vermeden çok uygun fiyatla karşıladıklarını da vurguluyor:

“Endüstriyel monitörler artık toplu taşıma araçlarının içinde, durak ve istasyonlarda, kiosklarda, reklam panolarında ve daha farklı birçok mecrada çok fazla kullanılır durumda. Bu alanda yaptığımız üretimle, bu projeler için gerekli olan her boyut ve özellikteki monitör üretimini kendimize ait ‘TOCHI’ markasıyla gerçekleştiriyoruz”.

ERPA Genel Müdürü Nihat Erdal, 2012 yılının ilk yarısının kısa bir değerlendirmesini yaparak, önümüzdeki dönem için belirledikleri hedefleri ve yapacakları çalışmaları da özetleyerek; açıklamalarını şu sözlerle tamamlıyor:
“Teknik servis tarafındaki başarımız ve ekibimizdeki arkadaşlarımızın gösterdiği üstün performans, bizi bu alanın akla gelen ilk şirketi olma ayrıcalığıyla ödüllendiriyor. Bu yılın ilk yarısında da yine bakım-onarımla ilgili hizmetlerimizi artırarak sürdürdük. Uzakdoğu’nun ilk ve en büyük BGA Rework Station (BGA İş İstasyonu) üreticisi Shuttle Star’ın Türkiye temsilciliğini sürdürürken; gelişen teknolojiye paralel, farklı markalarla ilgili ürünlerdeki yenilik ve teknolojik gelişmeleri de takip edebilmek adına teknik ekibimize gerekli eğitimleri aldırarak; kendilerini geliştirmelerine olanak sağlıyoruz. Önümüzdeki dönemde de bu tip çalışmalarımızı sürdürürken; teknik servis hizmeti veren kurum ve bireylerin teknik düzeyde eğitimler almalarına olanak sağlayan bir on-line eğitim portalı da kurmak istiyoruz.

Bu yılın sonuna doğru yedek parça stok ve temini tarafında yeni bir dağıtım kanalı oluşturacak çok farklı bir projeyi de hayata geçireceğiz. Bu projemizin faaliyete alınmasıyla birlikte, tüm Türkiye’deki müşterilerimiz bize çok daha kolay ulaşırken; müşterilerimiz ürünlerimizin kendilerine ulaştırılması konusunda da çok büyük bir rahatlığa kavuşacaklar.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.