e-Ticaret Sektörünün Geleceği

Sosyal Medya ve E-Ticaret

Eskiden sadece tüketiciler satın alacakları ürünlerle ilgili araştırmalar yaparken, şimdi şirketler kendi markalarını satın alma potansiyeli taşıyan tüketicileri araştırıyorlar. Sosyal medya üzerinden gerçekleşen araştırmalarla tüketici profilini netleştiren şirketler, yine bu siteler üzerinde verdikleri güdümlü reklamlarla hedef kitlelerine yüzde 100 isabet oranıyla ulaşıyorlar.

Bir e-Ticaret şirketi için sosyal medyayı iyi kullanabilmek, günümüz şartlarında pazarda ayakta kalabilmenin altın kurallarından biri olarak göze çarpıyor. Müşterileriyle birebir etkileşime geçebilen e-Ticaret şirketleri, bu sayede hem müşteri geri dönüşlerini çok hızlı alarak sistemdeki açıklarını görebiliyor, hem de uygun sosyal medya platformu üzerinden ek satış kanalları yaratabiliyor.

E-Ticaret siteleri için tüketici her şey demek. Amaç tüketiciye ulaşmak olunca, sosyal medya bu iş için biçilmiş kaftan oluyor. Özellikle de 1 milyardan fazla kullanıcıya sahip Facebook. Şirketler, tüketici proillerini en iyi gözlemleyebilecekler alanlardan biri olan Facebook üzerinde yaptıkları tüketici analizleriyle birlikte ürünlerine uygun tüketici profilini bularak, ürünlerini “ihtiyacı olan” tüketiciye reklamlar yoluyla ulaştırıyorlar.

e-ticaret

E-ticaretin gelişmesiyle birlikte sosyal medya platformlarının reklam modelleri değişirken, bu platformların birbirleriyle girdikleri rekabetin kazananı e-Ticaret oluyor. Yeni reklam modelleri yaratmaya çalışan e-Ticaret şirketleri ve sosyal medya platformları, tüketicileri kendi saflarına çekmeye çalışırken, bir diğer yandan kendilerine yeni gelir kalemleri yaratmaya çalışıyorlar.

Geçtiğimiz haftalarda Twitter’ın Tap Commerce’i satın almasıyla başlayan süreci, mikroblog sitesinin yeni hamlesi olan “satın al” düğmesi izlemişti. Uzun süredir sitede reklam tweetlerine de yer veren Twitter, bu sayede e-Ticaret şirketlerine geniş bir manevra alanı vermişti.

Twitter’dan biraz farklı hareket eden Facebook ise, uygulama ve oyun alanına ağırlık vermiş durumda. Geçtiğimiz günlerde oyun dışı satın alma modeline geçiş yapan Facebook, bu sayede daha fazla kullanıcının oyun içeriklerini satın almasını sağladı. Facebook’un bir diğer hamlesi ise Messenger tarafında geldi. Sosyal medya şirketi, kendi ödeme ve para hizmetinin temellerini atma adına PayPal Başkanı David Marcus’un Facebook’ta Mesajlaşma Ürünlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak görev yapacağını açıkladı.

Bu hamleyle birlikte Facebook’un, mesajlaşma ve uygulama hizmetleri üzerinden daha fazla gelir elde etmek istediğini söyleyebiliriz. Her gün site üzerinde 12 milyarlık bir mesaj trafiği yaşanırken, Facebook’un bu tarz uygulamalar üzerinden de benzer reklam modelleriyle para kazanmak istediği belirtiliyor.

Türkiye’de kullanıcı sayısı bakımından Facebook ve Twitter’la rekabet edemese de, Google+ da, e-Ticaret şirketlerinin tercih ettiği sosyal medya platformları arasında yer alıyor. Özellikle tıklanma oranları bakımından dikkat çeken platform, ürününü hızlı bir şekilde pazarlamayı amaçlayan şirketler için büyük önem taşıyor.

Türkiye’deki durum nasıl?

Sosyal medya kullanımı konusunda e-Ticarette zirvede yer alan birçok ülkenin önünde olan Türkiye, e-Ticaret potansiyelinin hatrı sayılır bir bölümünü bu mecralara borçlu. Sosyal medyanın viral özelliğinden faydalanan ve Türkiye’de iş yapan bazı online perakende markaları, düşük ilk pazarlama yatırımıyla geniş kitlelere ulaşmayı başardı.

Türkiye’deki e-Ticaret şirketlerinin bu alandaki potansiyeli daha fazla kullanmasıyla birlikte e-Ticaretin genel işlem hacmi de aynı doğrultuda artacak. Sosyal medya kullanımıyla birlikte artan viral etkiler sayesinde e-Ticaret şirketleri, pazarlama ve tanıtm masraflarını azaltabilecekleri gibi, buradan artırdıkları bütçeyi başka alanlarda kullanarak iş süreçlerini çok daha verimli bir hale getirebilirler.

Pages: 1 2 3 4 5

Leave a Reply

Your email address will not be published.