e-Ticaret Sektörünün Geleceği

Mobil Cihazlarla Birlikte Büyüyen Pazarlar

Teknolojinin peşine takılıp aynı hızda gelişen e-Ticaret sektörünün en önemli oyunlarından biri de mobil teknolojiler. 2011’ndan itibaren yükselişe geçen ve kişisel bilgisayar satışlarını geride bırakan akıllı telefonlar ve tabletler, e-Ticarete yepyeni bir dünyanın kapısını açtı. Genel internet kullanımının da yoğun bir biçimde mobil cihazlara kayması, markaları ve e-ticaret sitelerini mobil alana da yatırım yapmaya zorladı.

Mobilin e-Ticaret üzerinde gösterdiği ilk güzel etki “müşteri etkileşimi” konusunda oldu. Müşterileriyle çok daha rahat iletişim kurabilen e-Ticaret şirketleri, müşteri geri dönüşleriyle birlikte altyapı ve arayüzlerini de çok daha verimli bir hale getirebiliyorlar.

Müşterilerin yine mobil cihazları üzerinden fiyat analizi yapabilmelerine olanak sağlayan mobil cihazlar, bu sayede e-Ticaretin geleneksel perakendecilik ve fiziksel alışverişe rakip olmasını sağlamıştır.

Mobil ekosisteminin e-Ticaret üzerindeki bir diğer etkisi ise, şirketlere mobil cihaz ve uygulamaların, sosyal medya ile olan etkileşimini kullanarak, çok daha iyi pazarlama stratejileri geliştirebilme imkanı sunması oldu. Sosyal medya sitelerindeki kullanıcı verileri üzerinden tüketici analizi yapan şirketler, yaptıkları güdümlü reklamlarla tüketicilere ulaşıyorlar. Bu doğrultuda e-Ticaret “kişiselleştirilmiş” hale geliyor.

e-ticaret

Dünyada ve Türkiye’de Durum Nasıl?

ABD ve Avrupa gibi gelişmiş pazarlarda e-ticarette mobil kullanımı giderek artıyor. E-Ticaret şirketleri, müşterilerine farklı cihazlar ve mağazalar üzerinden hizmet vererek, hem daha çok trafik çekmeyi başarıyorlar, hem de tüketicileriyle ilişkilerini geliştiriyorlar. Daha çok trafik ve daha mutlu tüketici de e-Ticaret şirketinin başarılı olmasını sağlıyor.

Yine bu ülkelerde mobil ticaret pazar hacmi, genel e-Ticaret pazar hacmi içerisinde yüzde 25’lik paya ulaştı. 101 milyar dolarlık bir hacme sahip olan mobil ticaret, mobil cihaz sayısının kişisel bilgisayar sayısını geride bırakmasıyla birlikte pazar payını artıracak gibi görünüyor.

Bu konuda gelişime açık bir profil çizen Türkiye’de mobil trafiğin artmasıyla birlikte e-Ticaret sektörü üzerinde yapılan alışverişler artıyor. E-Ticaret şirketleri internet sitelerinin yanına mobil siteler kurarak, müşterilerine bu alanda hizmet vermeye başladılar. Buna karşın Türkiye’nin akıllı telefon kullanım oranının oldukça düşük olması, e-Ticaretin mobil alandaki en büyük engeli gibi görünüyor. Şirketlerin mobil cihaz satışlarının bilgisayar satışlarını geçmesiyle birlikte, mobil uygulama ve reklamlara yapacakları harcamaları yüzde 50 artıracak olması ise Türkiye’deki e-Ticaret içinin gelişmesi adına güzel bir haber.

Pages: 1 2 3 4 5

Leave a Reply

Your email address will not be published.