e-Ticaret Sektörünün Geleceği

Gelişen teknolojiyle beraber bildiğimiz tüm sektörlerde hızlı bir değişim yaşanıyorken, e-Ticaret sektörünün yerinde sayacağını söyleyemeyiz. Akıllı telefon ve tablet uygulamalarıyla beraber farklı bir boyut kazanan e-Ticaret sektörünün, mevcut durumu ve geleceğine yeni bir bakış getiriyoruz.

Teknolojinin hızlı gelişimiyle birlikte oluşan sektörlerden biri olan e-Ticaret sektörü, kendi ekosistemini en hızlı genişleten sektörlerden biri olarak göze çarpıyor. Yeni çıkan teknolojilerden ve buna bağlı olarak gelişen reklam ve pazarlama modellerinden faydalanan sektör, tüketicileri gün geçtikçe kendine daha fazla alıştırmaya başladı.

Özellikle son 10 senede dünyada ve Türkiye’de hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-Ticaret, 2014 yılı itibariyle 1 trilyon dolar işlem hacmi seviyesine ulaştı. Goldman Sachs, Forrester ve IDC gibi araştırma şirketlerinin hazırladığı raporlar, e-Ticaret sektörünün yıllık ortalama yüzde 17.2 büyüme oranına sahip olduğunu gösteriyor. Sadece fiziksel alışveriş yöntemiyle tüketicilere ulaşan şirketler de, her geçen gün e-Ticaret pazarındaki rekabete dahil oluyorlar.

e-ticaret

Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, Almanya, Fransa, Güney Kore, Hollanda, Norveç, İsveç,Singapur ve Japonya, e-Ticaret sektöründe belli bir olgunluğa erişmiş ve sektörün lokomotif ülkeleri olarak göze çarpıyorlar. Büyüme oranları dünya genelindeki büyüme oranına paralel olan bu ülkeler dünya genelinde e-Ticaret işlem hacminin genişlemesine yardımcı olurlarken, Rusya’nın 2015 yılında e-Ticaret alanında atılım yapması bekleniyor. Yazının ilerleyen bölümünde daha detaylı olarak inceleyeceğimiz Türkiye ise hazırlanan raporlara göre e-Ticarette gelişmekte olan ülkeler arasında yer alıyor.

Makalemizin devamı için bir sonraki sayfaya geçebilirsiniz. 

Pages: 1 2 3 4 5

Leave a Reply

Your email address will not be published.